It ends with us - Colleen Hoover

Gepubliceerd op 15 september 2022 om 15:37

'Nooit meer' van Colleen Hoover vertelt het aangrijpende verhaal van Lily, die verliefd wordt op de knappe neurochirurg Ryle. Hij is assertief, koppig en een tikje arrogant, maar ook gevoelig, briljant en dol op Lily. De opbloeiende nieuwe relatie brengt herinneringen terug aan Atlas, haar eerste liefde. Als hij weer in haar leven verschijnt, komt alles wat Lily heeft opgebouwd in gevaar. Dan komt het eropaan dat ze de kracht in zichzelf vindt om te zorgen dat de toekomst geen herhaling wordt van het verleden. Colleen Hoover schreef met 'Nooit meer' een persoonlijk emotioneel verhaal met universele zeggingskracht.

Wauw.. normaal weet ik precies wat ik moet zeggen over een boek, maar nu nu ik hem net 5 minuten geleden heb uitgelezen en al die tijd voor me heb uit liggen staren en liggen huilen weet ik gewoon niet zo goed wat ik moet schrijven. Dit boek heeft mijn hart in duizend stukjes gebroken, gelijmd om het vervolgens weer in duizend stukjes te laten breken. Want wat was dit een emotionele rollercoaster. Alles gevoelens zijn aan bod gekomen, ik heb gelachen, gehuild, woede gevoeld, onmacht alles is voorbij gekomen.

It ends with us beschrijft het verhaal van Lily. Zij is een erg ambitieuze vrouw die er alles aan doet om haar dromen na te jagen na alles wat ze in haar jeugd heeft meegemaakt. Als ze dan de knappe neurochirurg Ryle ontmoet kan haar leven niet meer stuk, tenminste dat is wat ze denkt. Want soms kan degene van wie je het meest houd je ook het meeste pijn doen. Aan het begin lijkt het alsof je een mooi liefdes verhaal gaat lezen, al doet de titel van het boek al wel anders denken. Maar als je verder leest kom je er al snel achter dat dit niet een van de vele romans is die je kent. Dit is een boek met lading, met een boodschap een echt verhaal.

Titel: It ends with is
Auteur:  Colleen Hoover
Genre: Roman
Beoordeling: 5 sterren
ISBN: 9789020550412

“ ik kus haar op haar voorhoofd en doe haar de belofte, hier stopt het. Met mij en met jou. Tot ons en niet verder “

Je leest het verhaal vanuit het perspectief van Lily, maar je leest ook de dagboeken die Lily vroeger heeft bijgehouden en die zij terug leest. Dit vond ik erg leuk aan dit boek, zo krijg je ook een beetje een idee waar ze vandaan komt en hoe ze is gevormd naar wie ze nu is. Lily is een super sterk personage waar ik als lezer alleen maar heel veel bewondering en respect voor kan hebben. Dit verhaal heeft me echt naar de keel gegrepen en dit zal nog heel lang deel blijven uitmaken van mijn leven. Dit boek zal ik nooit meer vergeten.

De schrijfstijl vond ik ook erg fijn, het boek leest ontzettend snel weg en heeft lekker korte hoofdstukken.

Ik geef dit boek 5 sterren

Bedankt uitgeverij zomer en keuning voor dit recensie exemplaar.