Kinderspel - Paul Cleave

Gepubliceerd op 9 juni 2022 om 08:28

Tijdens de tournee ter promotie van hun boek grappen de succesvolle misdaadschrijvers Cameron en Lisa Murdoch dat niemand zo goed met een misdaad weg zou kunnen komen als zij – het is tenslotte hun werk. Dus als hun 7-jarige zoon Zach vermist wordt, vragen de politie en het publiek zich natuurlijk af of ze eindelijk hebben besloten te bewijzen wat ze al die tijd hebben gezegd; proberen ze aan te tonen hoe ze de perfecte misdaad kunnen plegen?

Cameron en Lisa schrijven misdaad boeken, vaak schrijven ze over moorden en hoe je daar dan mee weg kan komen. Ze grappen dan ook vaak over dat zij het beste weg zouden kunnen komen met moord. Maar ze hadden nooit kunnen bedenken dat ze zelf in zo’n zelfde verhaal terecht zouden komen alleen helaas is dit werkelijk. Cameron is een goede vader voor Zach maar soms wat opvliegend dit zet hem soms ook in het verkeerde daglicht in dit boek, Lisa is erg terug getrokken en rustig en daar kon ik niet perse veel hoogte van krijgen. Zach is een jongetje van 7 en heeft er erg moeilijk karakter, hij heeft enorm Moodswings en kan ineens een uitbarsting krijgen. Rebecca Kent is een erg goede agente en ondanks de fouten die ze maakt probeert ze haar verantwoordelijkheid te nemen voor deze hele zaak dit vind ik erg goed neergezet. Ik vind de personages erg goed neergezet en spannend. Het verhaal word vooral verteld door het perspectief van Cameron het ook door agente Rebecca Kent.

Ik vond dit boek erg goed, de hoofdstukken zijn relatief kort waardoor je lekker vlot door leest. Schrijfstijl vond ik ook erg fijn. Het verhaal zit heel goed in elkaar en telkens denk je dat je weet wat er gaat komen, maar toch is dit dan totaal anders wat ik heel fijn vond. Het eind was voor mij een enorme plottwist dat ik totaal niet had zien aankomen dus dat vond ik heel goed gedaan. Ik ben nieuwsgierig geworden naar andere boeken van Paul Cleave.

4,5 ster

Bedankt uitgeverij Luitingh-Sijthoff voor dit recensie exemplaar.

Titel: Kinderspel