Het meisje dat de wereld veranderde - Machiel Hoek

Gepubliceerd op 1 juli 2022 om 09:36

Lisa is niet zo gelukkig. Ze voelt zich alleen en het lijkt alsof de wereld tegen haar is. Als haar opa dit hoort, weet hij dat de tijd is gekomen om haar het geheim van het leven te laten ontdekken. Opa neemt Lisa mee op een ontdekkingsreis waarin ze regelmatig met haar angsten wordt geconfronteerd. Langzaam groeit bij Lisa het gevoel dat er iets niet klopt. Draagt opa zélf ook nog een geheim met zich mee? Op het moment dat ze daarachter komt, verandert alles.

Het meisje dat de wereld veranderde is een hartverwarmend en ontzettend mooi boek. Dit boek is iets wat ik echt nodig had in mijn leven. Het geeft je enorm veel nieuwe inzichten over hoe je over dingen kunt denken, maar ook over hoe je andere kunt begrijpen. Want wij oordelen altijd maar in dit leven, en snappen mensen niet en worden altijd maar boos. Maar wat als je kunt inzien hoe een ander zich voelt ? Hoe een ander leeft ? Hoe een ander is opgegroeid. Daar kom je achter als je dit boek leest. Het heeft mij echt de ogen geopend en ik hoop dat dit boek dat bij veel meer mensen kan doen. Want wat als we er met zijn alle aan zouden werken en de wereld daardoor een klein beetje mooier maakt ?

“ als een uitkomst zeker is, waarom zou je er dan nog moeite voor doen? Maar als niets zeker is, is alles mogelijk”

Titel: Het meisje dat de wereld veranderde
Auteur: Machiel Hoek
Uitgeverij: Parijs Books
Publicatiedatum: April 2022
Genre: Literatuur
Beoordeling: 5
ISBN: 9789493280090

De schrijfstijl van Machiel Hoek is erg fijn, het leest soepel weg en heel begrijpelijk.

Machiel ik wil je bedanken voor het schrijven van dit boek. Ik raad iedereen die een beetje diepgang in zijn leven wilt om dit boek te lezen, want geloof me na dit boek gelezen te hebben kijk je toch weer een beetje anders naar deze wereld!

5 sterren.

«   »