Moordende hitte - Sophie Wester

Gepubliceerd op 12 augustus 2022 om 10:23

Wanneer Annejet besluit om samen met haar buurvrouwen een belevingstuin te creëren, haalt ze zich meer op de hals dan ze ooit had kunnen bedenken. De samenwerking met haar beste vriendin Karin verloopt vanaf de start van het project stroef en hun wederzijdse frustraties broeien onder de oppervlakte. De komst van Katja, een aantrekkelijke nieuwe buurvrouw, zet alle verhoudingen op scherp. Als de temperatuur blijft stijgen en de hitte ondraaglijk wordt, komen de zorgvuldig bewaarde geheimen aan het licht en loopt alles gruwelijk uit de hand.

Dit boek is het debuut van de 2 schrijfsters Sophie Fraza en Ester Ankoné, ze schrijven onder het pseudoniem Sophie Wester. Toen ik deze cover en flaptekst zag MOEST ik dit boek lezen, en mocht ik hem recenseren voor de crime compagnie bedankt daarvoor.

De proloog begon meteen erg goed en spannend, je wilt meteen weten wat er aan de hand is en wat er gebeurt. Het verhaal zelf begon voor mij erg langzaam en ergens zelf een beetje saai, het duurde echt heel lang voordat er echt wat spanning in kwam. Ook het aantal personages vond ik niet zo fijn, ik haalde telkens iedereen door elkaar en moest telkens terug bladeren om te zien wie wie nu precies was, ik ben dan persoonlijk ook niet zo goed met veel personages maar dit vond ik persoonlijk wel lastig, hoe verder je komt hoe makkelijker het word. Wel vond ik de plattegrond aan het begin van het boek fijn, zo kon ik ook even kijken wie waar woont! Maar toen het eind BAM daar was de spanning hoor, het eind vond ik daarom ook erg goed. Er gebeurd echt iets groots en daarmee werd het langzame begin voor mij wel een stuk goedgemaakt, want deze spanning dat is waar ik op zat te wachten. Dit was dan ook erg goed in elkaar gezet.

De schrijfstijl vond ik erg prettig, en de korte hoofdstukken maakte het lezen nog wat gemakkelijker. Ik ben erg benieuwd naar het volgende boek van Sophie Wester.

Ik geef dit boek 3,5 ster.

Titel: Moordende hitte