Achter het hek - Joni Voorter

Gepubliceerd op 20 november 2022 om 09:57

Van haar stiefmoeder Fiona mag Jo niet over het hek klimmen achter in hun tuin. Jo heeft geen idee waarom en is vastberaden dat uit te zoeken. Haar kleine avontuur verandert al snel in een nachtmerrie. Achter het hek is een wereld vol monsters en demonen. Nog erger; haar broertje Daniel is haar gevolgd. In de chaos van deze wereld is ze hem kwijtgeraakt. Ze zet alles op alles om hem te redden, maar om elke hoek schuilt gevaar. Zelfs als ze weten te ontsnappen uit de monsterlijke wereld zijn Jo en Daniel niet veilig. Een spannend avontuur voor meisjes en jongens.

Titel: Achter het hek
Auteur:  Joni Voorter
Publicatiedatum: Oktober 2022
Genre: kinderboek
Leeftijd : vanaf 10 jaar
Beoordeling: 4 sterren
ISBN: 9789493275508

Voor de blogtour mocht ik dit boek lezen, en ik heb er enorm van genoten.

Achter het hek is een verhaal met boodschap, het gaat over verlies, angst, jaloezie en vriendschap. Het boek is voor kinderen vanaf 10 jaar, erg leuk en leerzaam om met je kinderen of bijvoorbeeld in de klas voor te lezen.

Jo mag eigenlijk niet achter het hek komen, maar van schrik valt ze toch achter het hek en leert ze langzaamaan de wereld achter het hek kennen. Niet alleen het leuke en avontuurlijke, maar ook het enge en onomkeerbare.. ze leert hier meerdere demonen kennen en deze demonen zijn er om mensen te helpen, maar helaas maken mensen soms de verkeerde keuzes.. zo ook Jo. Maar door soms verkeerde keuzes te maken, leer je ook weer.

Jo en haar stiefmoeder maken aan het begin van het verhaal erg veel ruzie, maar uiteindelijk groeien ze steeds meer en meer naar elkaar toe. Dit vond ik heel erg mooi van het boek, want soms is het heel vervelend als er opeens iemand anders dan je eigen moeder of vader voor je gaat zorgen. Maar in dit verhaal zie je maar weer dat je altijd moet onthouden dat mensen die vaak met een goed hart doen.

Wat ik mooi gedaan vond is dat Jo zich aan het begin heel erg laat mee slepen door haar angsten en verdriet, maar dat ze steeds meer begint te leren dat je niet alles alleen hoeft te doen, en dat je met hulp van andere heel erg sterk kunt worden.

Ik vind de schrijfstijl erg fijn, en het leest lekker vlot weg. Ik vind het een indrukwekkend en zeer mooi verhaal, en raad het zeker aan om te lezen. Of je nu jong of oud bent, iedereen kant dit prachtige verhaal lezen.

Ik geef dit boek 4 sterren.

bedankt Joni dat ik dit boek heb mogen lezen.

«