Queeste naar het ding dat niet gevonden kan worden - Ellen van den Bossche

Gepubliceerd op 6 juni 2022 om 12:50

Een jonge vrouw worstelt om haar plaats in de maatschappij te vinden. Ze ontmoet Oskar, een oude man die recent zijn echtgenote verloor. Ook hij heeft het moeilijk met deze nieuwe eenzaamheid. Onuitgesproken biedt de vriendschap, die ze sluiten, hen beiden rust en houvast in een onrustig en onvoorspelbaar tijdperk.

Voor de blogtour mocht ik dit boek lezen, bedankt uitgeverij Inkt voor dit exemplaar.

Wat ik erg apart vond aan dit boek is dat de hoofdpersoon een meisje van 25 is maar dat haar naam nooit word genoemd. Het verhaal speelt zich wel af voornamelijk in het hoofd van dit meisje, ze worstelt met het leven en ook met het leven met de corona pandemie, ze weet eigenlijk niet zo goed wat ze met haar leven wil. Tot ze Oskar ontmoet en hij haar laat inzien wat vriendschap is. Ik vind Oskar een heel fijn personage, een oude rustige man die veel heel meegemaakt in zijn leven. ze probeert er voor Oskar te zijn en hem te helpen waar ze kan. zo regelt ze uiteindelijk dat een jeugdvriend van Oskar eindelijk weer in zijn leven komt. dit boek kun je lezen met een lach en een traan.

De schrijfstijl van Ellen is erg fijn en leest ook makkelijk weg, sommige gedeeltes in het boek vond ik wat moeilijk te begrijpen en wat vaag naar mijn gevoel. Maar ik vond het ook echt een super fijn boek om te lezen zeker omdat de gevoelens van het meisje vaak toch wel herkenbaar zijn. Het leven zit soms heel ingewikkeld in elkaar en zeker met de pandemie die we 2 jaar lang hebben gehad. dus ik vind het mooi dat die gevoelens in dit boek mooi naar voren worden gebracht. Er zijn een hoop mensen die zich ook zo hebben gevoeld en misschien nog wel doen.

Ik geef dit boek 3,5 ster.

Titel: Queeste naar het ding dat niet gevonden kan worden
Auteur: Ellen van den Bossche