Het verkeerde meisje - Angelique Haak

Gepubliceerd op 16 juni 2022 om 10:27

Juiste tijd, juiste plaats. Toch ging het gruwelijk verkeerd… Op een ochtend wordt Amelie van haar fiets getrokken door een man met een angstaanjagend masker op. Hij sluit haar op in een donkere ruimte. Amelie snapt niet waarom de ontvoerder juist háár moest hebben. Is het hem te doen om losgeld van haar rijke vader? Speelt haar dubieuze bijna ex-echtgenoot Vince een rol in het geheel? Of heeft haar ontvoerder zich vergist en is zij simpelweg het verkeerde meisje?

ik mocht meedoen aan de Blogtour van het verkeerde meisje, ik vond dit enorm leuk en wat een boek.

Mijn aller eerste reactie was ; Woww.. dit is echt een master piece. Ik heb dit boek in no time uitgelezen en wat is hij goed. Amelie word ontvoerd en ze verdenkt iedereen om haar heen, ze heeft geen idee wie haar dit aan doet. Er gebeuren vreselijke dingen met haar en haar ontvoerder deinst nergens voor terug. Tot er opeens nog een meisje bij haar in de kelder word gezet, Jolijn. Dit veranderd alles. Het eind had ik echt nooit verwacht en ik las dit ook met open mond.

Het hele eerste deel van het boek lees je telkens het heden het verhaal van Amelie, en daarna lees je telkens het verleden van de dader in het begin nog onbekend. Ik vond dit echt super fijn zodat je beide situaties goed begrijpt en snapt hoe het zit, of nouja ik dacht dat ik snapte hoe het zat. Angelique weet heel goed hoe ze de spanning opbouwt en die ook het hele verhaal vast te houden. Ik vond het personage van Amelie enorm goed geschreven, en sterk meisje dat er alles aan doet om te overleven ondanks alle ellende ze al heeft meegemaakt en nog mee moet maken. De dader was gruwelijk ook de stukken die door de dader worden geschreven zijn echt heel erg heftig maar ook heel goed en beeldend beschreven.

de schrijfstijl vond ik ook echt heerlijk, lekker korte hoofdstukken en je gaat er als een speer door heen.
Dit boek MOET je gelezen hebben, zeker als je houd van thrillers en enorme plots in een boek, ik waarschuw je alvast dit boek kan je niet meer weg leggen als je hier eenmaal aan begint. Elke bladzijde is spannend en gegarandeerd dat je dit op het puntje van je stoel leest.

Het boek krijgt daarom ook 5 sterren.

Uitgeverij de crime compagnie bedankt voor het toesturen van dit recensie exemplaar en dat ik mee mocht doen met de blogtour, en Angelique bedankt voor het schrijven van de gruwelijk goede boek.

Titel: Het verkeerde meisje