Ik heb mij - Marli Elisa

Gepubliceerd op 12 juli 2022 om 21:13

Lottie is op de bruiloft van haar beste vriendin Kate als haar lichaam haar weer in de steek laat. Ze gaat naar huis en krijgt een hatelijk bericht van Kate. Wat voelt ze zich toch een enorme loser. Waarom kan ze niet zoals iedereen een normaal leven hebben?

Voor Ralf probeert ze haar chronische vermoeidheid en pijn te verbergen. Ze doet haar uiterste best om 'goed genoeg' te zijn. Maar langzaam komt ze er achter dat dit niet is wat ze wil en ze kiest voor zichzelf.

Titel: Ik heb mij
Auteur:  Marli Elisa
Publicatiedatum: juli 2022
Genre: feelgood
Beoordeling: 5 sterren
ISBN: 9789083266701

Ik mocht meedoen aan de blogtour voor het boek ik heb mij. Bedankt Marli voor het beschikbaar stellen van dit ebook.

Wauw, dit verhaal komt enorm dichtbij Lottie is chronisch ziek en eigenlijk altijd moe, in dit verhaal lees je over onbegrip en hoe je jezelf soms wilt bewijzen tegenover andere zelfs als dat eigenlijk niet is wie je bent.. ik herken dit als geen ander, met mijn chronische ziekte heb ik dit ook, ik kan ook niet zoveel als alle andere en waar andere de hele dag bezig kunnen zijn moet ik kiezen uit dingen om mezelf niet helemaal te verliezen in vermoeidheid en ziek zijn. Ik vind het prachtig hoe dit boek is geschreven en hoe Lottie er uiteindelijk achter komt hoe het ook anders kan, dat mensen moeten accepteren dat ze zo is. Maar vooral dat ze zelf moet accepteren dat dit haar leven is, want zo lang jij jezelf niet accepteert zullen andere dit ook niet doen. Dit moet heeft wel mijn ogen geopend en me laten in zien dat ik moet stoppen met mezelf druk maken over wat andere denken en over wat andere wel kunnen en ik niet. Ik moet juist trots zijn op de dingen die ik wel kan wat ik jaren terug niet kon, kijken naar de dingen die goed gaan ipv slecht.

Bedankt Marli voor het schrijven van dit boek en het openen van mijn ogen, hopelijk gaat dit boek dat bij meer mensen doen!

5 Sterren

«   »