Voordat het smelt - Heleen Blesgraaf

Gepubliceerd op 5 augustus 2022 om 11:22

Het is het jaar 2034.

De nuchtere Lauren ziet al aura's sinds haar kindertijd en ze is vastbesloten dit niet haar leven te laten bepalen. Als een extreme temperatuurdaling zich ineens over de wereld verspreidt, staan wetenschappers en politici voor een raadsel. Zal Lauren haar gave kunnen inzetten om de mensheid van een bevriezingsdood te redden?

Een spannende novelle die zich afspeelt in de nabije toekomst, met een dilemma dat ook vandaag de dag voor velen herkenbaar is. Want hoe belangrijk is het wat mensen over je denken?

Ik mocht voor de blogtour deze Novelle van Heleen Blesgraaf lezen.

Het verhaal verteld over Lauren, zij kan aura’s zien. Lauren vind dit eigenlijk maar lastig want er zijn maar weinig mensen die haar geloven. En zoveel verschillende aura’s zien de hele dag is ook erg vermoeiend. Als ze op een dag met haar beste vriend Julan afspreekt op het stand en hij een gek telefoontje krijgt verandert alles. Want ineens word het op een enorm hete zomerdag enorm koud. Als Lauren als een van de weinige kan zien waar dit door komt gelooft helemaal niemand haar. Ze heeft het gevoel dat alleen zij het kan oplossen, maar hoe doe je dat als er niemand is die je gelooft ?

Ik vond dit boek echt rete spannend en heb hem dan ook direct uitgelezen. De schijfstijl van Heleen is enorm fijn. Eerlijk gezegd vond ik het jammer dat het maar zo’n dun boekje is en niet een dik boek met het gehele verhaal compleet, want voor mijn gevoel kan dit verhaal nog veel verder uitgeschreven worden! De thema’s zijn enorm actueel en het is ook erg goed uitgewerkt dit vond ik ook echt enorm goed gedaan. De personage van Lauren vond ik ook er goed beschreven, een lief persoon die eigenlijk alleen maar andere wilt helpen.

Ik ben erg benieuwd naar meer van deze auteur ! Ik ben blij verrast !

Ik geef het boek 4 sterren

Titel: Voordat het smelt