Interplanetaire geestenpoort - Johanna Lime

Gepubliceerd op 25 augustus 2022 om 08:11

Daniël en Irene moeten na hun huwelijk naar Berinyi terug. Zolang Daniël priesters opleidt, is het lastig om bondgenoten te zoeken die hen voor willen dragen voor het lidmaatschap van de Galactische Vereniging van Planeten. De opleiding van Seckel verloopt niet zonder problemen, waardoor Daniël zich genoodzaakt voelt om Laskoriaanse priesters om hulp te vragen. Irene krijgt de kans haar familie te bezoeken en neemt een cyborg van Terra102 mee naar Laskoro. Misschien kan CI-9-DY hen aan een zetel helpen. Haar broer Corwin heeft een naar voorgevoel. Hij geeft Daniël en Irene een artefact mee, waarmee ze de toekomstige problemen hopelijk aan kunnen pakken. In de ruimtestad wordt Daniël bedreigd door meneer Gekro, een draakman van Kilama UZ54. Op dezelfde dag als waarop Seckel het tegen zijn Animalis op moet nemen, vindt het ritueel van het Geestfeest plaats. Irene merkt dat er met de Geestenpoort iets mis is. De geestenwereld en hun gewone wereld vloeien samen. Geesten overspoelen Bengalostad.

Geestenpoort is het tweede deel van de trilogie van Johanna Lime. Ook dit deel was weer een combinatie van sciencefiction en fantasy. Wat ik zo leuk vind aan Lime is dat ze meerdere genres door elkaar kan schrijven en daar echt een heel gaaf verhaal van kan maken. Ook de schrijfstijl is wederom heel fijn, alle personages zijn goed uitgewerkt waardoor je weer een fijn beeld hebt van het verhaal, ook de wereld daaromheen is weer super opgeschreven.

Geestenpoort heeft wel wat meer aspecten over de politiek, persoonlijk ben ik hier nooit zo van en vind ik dit al heel snel saai worden, echter had ik dit bij dit verhaal totaal niet en boeide het me juist en vond ik het interessant. Ook het tempo van dit verhaal was beter als bij het eerste deel, het begon meteen al erg spannend waardoor ik er veel sneller in zat dan de vorige keer.

ik vond het super leuk om in dit verhaal nog meer te lezen over Daniël en Irene, je leert ze steeds een beetje beter kennen en dat vond ik echt leuk.

Ik kende Johanna Lime nog niet voor dat ik deze serie had gelezen, ik ben blij om kennis te mogen maken met haar boeken en kan niet wachten meer van haar en haar verhalen te ontdekken.

uitgeverij Zilverspoor bedankt voor het beschikbaar stellen van dit ebook.